Medlemskap

Föreningen har ett begränsat medlemsantal till 130 medlemmar. Detta lite tråkiga beslut togs för att vara någorlunda säkra på att kunna erbjuda ett trevligt fiske i vår damm.

Det man behöver göra för att bli medlem är att få en liten genomgång av våra etikregler samt att godkänna, underteckna och följa dem. För dig som önskar bli medlem tar du först kontakt med vår kassör, Peter Magnusson eller via vår mejladress info@astorpsfiskeforening.se, för att man ska kunna ges plats i föreningen alternativt sättas upp på en intresselista ifall det är fullt medlemsantal. De som står i kö erbjuds en plats i föreningen allteftersom möjlighet finns. Gamla medlemmar kontaktar först vår kassör Peter Magnusson för avtalad betalning, för medlemmar som inte skrivit under nya stadgarna skall se till att göra detta snarast och skicka den underskriven till info@astorpsfiskeforening.se.

Stadgarna kan ni ladda ner genom att klicka här. Där finns två fält ner längst ner som går att signera digitalt. Fyll i dessa, spara och mejla därefter till dokumentet till info@astorpsfiskeforening.se.

Medlemmar som önskar förnya sitt medlemskap kan göra det via vårt bankgiro som är 396-2057, Ekeby Sparbank. För att vara säker på att man har kvar sin plats från förra året måste man betala avgiften senast den 1 mars.

Medlemsavgiften är 900 kronor för vuxna samt 300 kronor för ungdomar under 16 år. Kravet då är att man som medlem måste vara aktiv i föreningen och närvara på minst en arbetsdag under året. Om man som medlem inte deltar i aktiviteter måste man istället betala 1800 kr för ett säsongskort. Det innebär att om man tecknar sig som medlem på 900 kr och sedan inte deltar i minst en arbetsdag – så måste man under hösten betala mellanskillnaden (900kr) jämfört mot ett säsongskort.

Medlemskapet berättigar till fiske i Tegelbruksdammen, föreningens delsträckor av Vegeå samt deltagande i våra aktiviteter såsom tävlingar, fiskeresor, trivselkvällar i vår lokal samt t.ex. flugbindningskurser. Det förpliktigar samtidigt till att visa hänsyn mot andra samt verka för en god ordning vid dammen samt att följa gällande fiskeregler. Vi säljer också en fiskekeps samt ett klubbmärke i tyg till en låg kostnad.

Som medlem har man även minst 10% rabatt hos vår lokala sportfiskebutik – Fladen Store på Väla.