Medlemskap

Föreningen har ett begränsat medlemsantal till 130 medlemmar. Detta lite tråkiga beslut togs för att vara någorlunda säkra på att kunna erbjuda ett trevligt fiske i vår damm. Det man behöver göra för att bli medlem är att få en liten genomgång av våra etikregler samt att godkänna, underteckna och följa dem. För dig som önskar bli medlem tar du först kontakt med vår sekreterare, Göran Persson, för att man ska kunna ges plats i föreningen alternativt sättas upp på en intresselista ifall det är fullt medlemsantal. De som står i kö erbjuds en plats i föreningen allteftersom möjlighet finns. Nya medlemmar betalar endast direkt till Kjell Karlsson i samband med genomgången av reglerna och då måste man även skriva under våra etikregler.

Medlemmar som önskar förnya sitt medlemskap kan göra det via vårt bankgiro som är 396-2057, Ekeby Sparbank. För att vara säker på att man har kvar sin plats från förra året måste man betala avgiften senast den 1/3 2017.

Medlemsavgiften är 700 kronor för vuxna samt 300 kronor för ungdomar under 16 år. Detta medlemskap berättigar till fiske i Tegelbruksdammen, föreningens delsträckor av Vegeå samt deltagande i våra aktiviteter såsom tävlingar, fiskeresor, trivselkvällar i vår lokal samt t.ex. flugbindningskurser. Det förpliktigar samtidigt till att visa hänsyn mot andra samt verka för en god ordning vid dammen samt att följa gällande fiskeregler. Vi säljer också en fiskekeps samt ett klubbmärke i tyg till en låg kostnad.

Klubblokalen ligger i källaren på gaveln med adress: Örtgatan 8 A i Hyllinge. Klubblokalen har öppet onsdagar mellan kl. 18.00 – 20.30 under vår och höst med ett kortare uppehåll över jul och nyårshelgerna. Den är öppen från och med den första onsdagen i september och fram till och med den andra onsdagen i december. Sen öppnar vi igen den andra onsdagen i januari och håller öppet fram till sista onsdagen i april månad då vi tar sommaruppehåll.

Som medlem har man även minst 10% rabatt hos våra lokala sportfiskebutiker, nämligen Sportfiskedepån i Helsingborg, Varuhallen-Hobby i Ängelholm samt Dantackel i Höganäs. Men även hos vår samarbetspartner Wobblerbutiken.se på Internet har man som medlem 15% rabatt.